Pip en Posy en het kleine plasje, recensie

Pip en Posy en het kleine plasje is deel van de prentenboekenserie over Pip en Posy. De boeken zijn geschreven en geïllustreerd door Axel Scheffler (bekend van onder meer De Gruffalo, red.). Vaak zijn de twee goede vrienden, soms ook even niet. De avonturen die Pip en Posy beleven sluiten perfect aan bij de belevingswereld van peuters. Ze zijn bij ons thuis dan ook zeer geliefd.

Pip en Posy en het kleine plasje

In Pip en Posy en het kleine plasje gaat Pip bij Posy spelen. Ze wandelen met de baby’s en bouwen een mooie treinbaan. Van al dat spelen krijg je trek, dus wordt er ook lekker gegeten en gedronken. Vooral Pip heeft een enorme dorst gekregen! Na het eten en drinken spelen ze snel verder. Maar als ze spelen dat ze leeuw waren ligt er ineens een plasje op de grond. Posy troost Pip, want een ongelukje kan gebeuren. Ze geeft hem droge kleren en daarna spelen ze weer lekker verder. Gelukkig denkt Pip er de volgende keer wél aan om op het potje te plassen. Wat hebben Pip en Posy toch een heerlijke dag gehad.

Pip en Posy en het kleine plasje sluit perfect aan bij kinderen die bezig zijn met zindelijk worden. En dat er eens een ongelukje gebeurt? Tja, dat kan gebeuren en is helemaal niet erg. De prenten van Axel Scheffler zijn wederom prachtig. De gezichtsuitdrukkingen zoals plezier, verbazing, schrik en schaamte, zijn erg mooi weergegeven waardoor ze voor jonge kinderen erg herkenbaar zijn. Het maakt dat de prentenboeken ook gelezen kunnen worden door alleen maar te kijken naar de plaatjes. De prentenboeken over Pip en Posy zijn ook erg leuk als cadeautje voor een verjaardag of de feestdagen.

Mijn beoordeling Pip en Posy en het kleine plasje:

Auteur: Axel Scheffler | Uitgeverij: Gottmer | 9789025771355 | 32 blz. | September 2019

Pip en Posy en het kleine plasje is verkrijgbaar bij: