De Orchideeëntuin, recensie

Recensie De orchideeëntuin door Lucinda Riley

De Orchideeëntuin werd geschreven door bestsellerauteur Lucinda Riley. In deze recensie vertelt Kirsten wat ze van het boek vond!

Lucinda Riley

Je moet wel onder een steen hebben gelegen als je nog nooit van de Ierse schrijfster Lucinda Riley hebt gehoord. Haar romans breken over de hele wereld alle verkooprecords en haar boekenserie De Zeven Zussen is ongekend populair. Hoe ze het precies doet weet ik ook niet, maar met haar boeiende schrijfstijl houdt ze je met je neus in haar boeken gestoken! Naast de Zeven Zussen serie, las ik ook een aantal van haar losse romans, die stuk voor stuk net zulke aanraders zijn. Vandaag vertel ik je over De Orchideeëntuin.

De Orchideeëntuin

Recensie De Orchideeëntuin, Lucinda Riley

Julia Forrester bracht in haar kindertijd vele uren door op Wharton Park, het landgoed waar haar oma werkte in de huishouding en waar haar opa altijd bezig was met het verzorgen van exotische orchideeën in de speciaal daarvoor gebouwde kas.

Als ze jaren later, na een verschrikkelijke tragedie, weer op Wharton Park komt, ontdekt ze een oud dagboek waarvan ze denkt dat het door haar opa geschreven is. Naarmate ze in het dagboek leest, leert ze steeds meer over oude geheimen die niet alleen haar familie, maar ook de familie Crawford, in een ander daglicht doen zetten. Een reis die je meeneemt van het Engelse platteland in oorlogstijd naar de sloppenwijken van Bangkok in de jaren ’40. Een verhaal waarin lang niet iedereen blijkt te zijn wie hij of zij zegt te zijn.

Niet alleen de informatie die ze leert over geschiedenis is verbazingwekkend. Ook in haar eigen leven doet Julia ontdekkingen die ze liever niet had gedaan. Welke rol spelen haar grootouders in dit verhaal? Wie is nu eigenlijk familie van wie? En wat heeft haar dood gewaande ex-man te maken met de dood van hun zoontje? Hoe al deze verhalen bij elkaar komen lees je in De Orchideeëntuin.

Zoals ik in de introductie al zei, de boeken van Lucinda Riley houden mij enorm in hun ban. Ik ben dol op haar schrijfstijl die de verschillende tijden en verhaallijnen feilloos met elkaar laat verbinden. Ik ben altijd al fan geweest van verhalen over ‘oud’ Engeland en met deze verhaallijn over Wharton Park, waan ik me terug in verhalen van Jane Austen en bijvoorbeeld Downtown Abbey.

Wat ik zo bijzonder vind aan het verhaal is dat je aan het begin al weet dat een aantal hoofdrolspelers elkaar uiteindelijk gaan vinden. Echter is het iedere keer weer een verrassing hoe ze uiteindelijk met elkaar verbonden blijken te zijn en welke reis er wordt gemaakt om tot die ontdekking te komen.

Heb je eerder al iets van Lucinda Riley gelezen, dan is deze 492 pagina’s tellende roman zeker een boek dat je op je lijstje kunt zetten! Heerlijk om weer mee weg te dromen!

Mijn beoordeling De Orchideeëntuin:

Auteur: Lucinda Riley | Uitgeverij: Xander Uitgevers | 9789401616454 | 492 blz. | Februari 2022

Verkrijgbaar bij:

Bol.com (hier)

Libris.nl (hier)

Bruna.nl (hier)

Deze pagina bevat affiliate links om deze content gratis aan jou te kunnen aanbieden. Mocht je op een van deze links klikken en iets bestellen, dan krijg ik een commissie van de webshop. Dit kost jou niets extra’s, maar het zorgt er wel voor dat ik gratis content voor jou kan blijven maken.