De Zeven Zussen – recensie

Recensie de zeven zussen deel 1 geschreven door Lucinda Riley

De Zeven Zussen is deel één van een serie boeken over zeven zussen. Vandaag vertelt Linda in deze recensie wat ze van het boek vond!

De Zeven Zussen is het eerste deel van een serie boeken van de schrijfster Lucinda Riley. De reeks gaat over zes zussen die na de plotselinge dood van hun vader bij elkaar komen in hun ouderlijk huis in Geneve. Daar krijgen ze allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst. De grote vraag is natuurlijk: gaan ze op zoek naar hun afkomst? Welke geschiedenis schuilt er achter elke dochter? Wat is het verhaal achter de mysterieuze dood van Pa Salt? En, is er nog een zevende zus?

De Zeven Zussen

Recensie De zeven zussen, Lucinda Riley

Wanneer de vader van Maia en haar zussen plotseling en mysterieus overlijdt, komen ze samen in hun ouderlijk huis op een eiland in het meer van Geneve. De zussen zijn allemaal als baby door Pa Salt, hun vader, geadopteerd. Na zijn dood krijgen ze allemaal een brief met aanwijzingen naar hun afkomst. Maia’s brief bevat een aantal aanwijzingen die haar naar Rio de Janeiro leiden. Daar aangekomen probeert ze haar achtergrond te ontrafelen. Het voert haar tachtig jaar terug in de tijd, naar de bouw van het wereldberoemde Christus de Verlosser-beeld in Rio, maar ook naar de roerige jaren twintig in Parijs.

Mijn mening over De Zeven Zussen

De Zeven Zussen mag er dan uitzien als een dikke pil, dit boek leg je niet snel weg! Het zal menigeen niet lukken om het in één dag uit te lezen, maar als je er even voor kunt gaan zitten, kom je een heel eind! Het is een heerlijk boek. Ik heb er enorm van genoten en ben heel erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat in het tweede deel. Dan komt het verhaal van zus Ally aan bod. Dit eerste deel beschrijft heel mooi hoe het verhaal begonnen is, de zoektocht van Maia en de op waarheid gebaseerde geschiedenis van Rio. Het verhaal neem je mee en laat je niet meer los!

In april 2021 komt het zevende en laatste deel van De Zeven Zussen uit.

Meer informatie over het eerste deel vind je hier.