Dochter van de onderwereld, recensie

Recensie Dochter van de onderwereld, Young Adult geschreven door Theo-Henk Streng; Uitgeverij: H!p Publishing

In dit blog de recensie van de Young Adult: Dochter van de onderwereld. Dit is het nieuwste e-book van Theo-Henk Streng dat onlangs is verschenen bij H!p Publishing.

Dochter van de onderwereld is de derde Young Adult thriller die geschreven werd door Theo- Henk Streng. De andere twee boeken van zijn hand, Uitgebroken en De nalatenschap (beide paperbacks), hebben dezelfde stijl als Dochter van de onderwereld.

Dochter van de onderwereld

In Dochter van de onderwereld ontmoeten we Nikki Verdonk. Een echte pubermeid die graag alle regeltjes aan haar laars lapt en doet waar ze zin in heeft. Op school is ze liever niet dan wel, want haar vader is berucht. Nikki weet echt wel dat de verhalen over haar vader, Jaap Verdonk, waar zijn. Hij is een grote drugscrimineel uit Rotterdam en wist op het nippertje aan een fikse gevangenisstraf te ontsnappen.

Hoewel iedereen een mening over haar en haar vader heeft, probeert Nikki haar leventje zo normaal mogelijk te leiden. Dat gaat prima, totdat op een dag het ergste gebeurt. Haar vader wordt, nota bene op klaarlichte dag, geliquideerd.

Na zijn dood gaat er een beerput open. Haar vader bleek meer vijanden dan vrienden te hebben en nu aast iedereen op zijn plekje in de onderwereld. Dat maakt iedereen verdacht als mogelijke moordenaar. Zelfs mensen die dichtbij hem stonden. Heel dichtbij. Terwijl Nikki probeert haar leven weer op de rit te krijgen, laten de vragen haar niet los. Wie vermoordde haar vader? En waarom?

De moeder van Nikki moet nog een aantal zaken afronden zodat er geen losse eindjes meer zijn en dan zal ze zich terugtrekken uit de onderwereld. Wanneer ze op een avond plotseling wordt weggeroepen vertrouwt Nikki het niet. Ze gaat achter haar moeder aan en haar angst blijkt terecht te zijn. Raakt ze haar moeder nou ook nog kwijt?

De dochter van de onderwereld heb ik in één ruk uitgelezen. Dat het boek 126 pagina’s heeft speelt hierbij ook een rol, maar ook het verhaal vind ik erg goed geschreven. Na de dood van haar vader wil Nikki graag meer over hem te weten komen. Wat heeft haar vader allemaal gedaan? Ieder antwoord dat Nikki krijgt, leidt tot een nieuwe vraag. Zo word je als lezer stap voor stap meegenomen in de zoektocht.

Als dochter van de onderwereld stelt Nikki een hoop vragen bij de volwassenen die in haar leven zijn. Zijn ze wel wie ze lijken te zijn? Sommige dingen voel je natuurlijk al wel een beetje aankomen. Toch vond ik de ontknoping van het verhaal verrassend. Ik dacht vrij zeker te weten wie de dader was, maar vlakbij de ontknoping kreeg ik het ineens door en bleek ik er toch naast te zitten. Dat is iets wat toch niet vaak gebeurt.

Mijn beoordeling Dochter van de onderwereld:

Vond je dit artikel leuk om te lezen en wil je in de toekomst niks meer missen? Volg ons dan ook op social media: Facebook, Twitter en Pinterest.