Dubbele agenda, recensie

Dubbele agenda, recensie; Geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn

Dubbele agenda, recensie. Heb jij het gevoel dat je in een sleur zit? Dat het gras aan de overkant toch echt veel groener is? Dat dat tot gevaarlijk situaties kan leiden bewijst Saskia M.N. Oudshoorn met dit boek.

Dubbele agenda

Eline en Stijn zijn al jaren samen en vormen samen met hun twee zoons een perfect gezinnetje. Althans, zo lijkt het voor de buitenwereld. Want als Eline na de geboorte van hun jongste zoon haar baan verliest breekt de sleur van alledag haar aardig op. Dankzij het popkoor heeft ze een aantal nieuwe vriendinnen waarmee ze regelmatig leuke dingen gaan doen. Wanneer Selma aan de beurt is om een uitje te regelen gaan ze met het clubje naar het prachtige Antwerpen, het is een welkome afleiding. In een hotelbar ontmoet ze de knappe Thierry, die het gedoofde vuur in haar binnenste met zijn charmes flink aanwakkert. Eline weet haar grenzen te bewaken, maar toch houden ze na het weekendje contact met elkaar. Stijn, haar man, heeft niets in de gaten. Zijn drukke baan en een veel te duur marketingproject bezorgen hem slapeloze nachten. Of is er meer aan de hand?

Dat blijkt wanneer Eline een e-mail ontvangt met een vage foto, maar de man op die vage foto lijkt wel verdacht veel op haar Stijn. Hoewel hij alles ontkent weet Eline wel beter, ze kennen elkaar immers door en door! Uit wraak besluit ze met Thierry af te spreken. Maar wraak is ook niets voor haar…

Tijdens een optreden met het popkoor krijgt hun oudste zoon ook nog eens een ernstig ongeluk. Ineens weten ze weer wat er echt toe doet in het leven. Maar dan lijken hun zorgen met elkaar verbonden te zijn… Langzaam maar zeker ontrafelt zich een sinister spel rondom hun gezin.

De boeken van Saskia M.N. Oudshoorn die ik tot nu toe had gelezen waren romans, zoals de Liefde in Milaan-serie. Nergens aan denken, maar je gewoon lekker laten meevoeren door een verhaal vol liefde en romantiek. Dubbele agenda is meer dan het tegenovergestelde van dat. Dit boek bevat spanning, romantiek, verdriet, jaloezie, alle emoties en gevoelens die je maar kan bedenken. In één gezin zoveel verschillende levens, geheimen, terwijl ze uiteindelijk allemaal maar één ding willen: zich gewaardeerd en geliefd voelen. En dat is ook gelijk een les die je uit de thriller Dubbele agenda kunt trekken. Want ieder mens wil zich immers gewaardeerd en geliefd voelen. De kunst is om elkaar niet kwijt te raken, ook niet in de sleur van alledag. Mijn inziens is communicatie hier dan ook het sleutelwoord. Vertrouwen is goed, maar daarmee alleen redt je het niet.

Mijn beoordeling Dubbele agenda:

Vond je dit artikel leuk om te lezen en wil je in de toekomst niks meer missen? Volg ons dan ook op social media: Facebook, Twitter, Pinterest of Instagram.