Het Italiaanse meisje, recensie

Het Italiaanse meisje, recensie. Deze roman werd geschreven door Lucinda Riley, die je misschien ook wel kent als auteur van de zeer succesvolle reeks De zeven zussen. Is dit boek net zo goed? Je leest het hier!

Het Italiaanse meisje

Recensie Het Italiaanse meisje, Rucinda Riley.

Het Italiaanse meisje vertelt het verhaal van Rosanna. Op 11-jarige leeftijd ontmoet ze de liefde van haar leven tijdens een feestje in het bescheiden eetcafé van haar ouders. Roberto, op dat moment operastudent in Milaan, is één van de gasten. Rosanna is op slag verliefd en als ze hem hoort zingen weet ze zeker dat ze later met hem zal trouwen.

Nadat Roberto het prachtige lied voor de feestgangers heeft gezongen wordt Rosanna door de mensen om haar heen aangemoedigd om ook een lied te zingen. Roberto is diep onder de indruk van haar stem en is ervan overtuigd dat ze, net als hij, een grootse toekomst in de opera heeft. Hij raadt haar dan ook aan zanglessen te nemen bij zijn voormalige zangleraar.

Helaas, de hardwerkende vader van Rosanna wil niks weten over zanglessen. Als het aan hem ligt zal Rosanna als ze groot is trouwen, kinderen krijgen en in het eetcafé blijven werken. Gelukkig springt haar broer Luca bij. Hij heeft vertrouwen in de stem van zijn zusje en daarom besluit hij haar zanglessen te betalen. Rosanna betaalt hem op haar manier terug door hard te werken en ze wordt dan ook aangenomen op de prominente operaschool van La Scala in Milaan.

In de jaren die volgen blijven de paden van Rosanna en Roberto elkaar kruisen. De twee bijzonder getalenteerde operazangers reizen de hele wereld over. Maar de glamour en het succes gaan niet altijd samen met Rosanna’s onwankelbare liefde voor Roberto. Hun turbulente romance kent diepe dalen en hoge pieken. En dan wordt Rosanna geconfronteerd met het onomkeerbare verleden, dat hun geluk in de weg lijkt te staan…

Aangezien ik niks met opera heb was ik zelf erg benieuwd naar wat ik van Het Italiaanse meisje zou vinden, maar wat een fantastisch en meeslepend verhaal! Het verhaal leest lekker weg en ik heb van begin tot eind echt genoten van het boek. Ik had zelfs kippenvel toen Rosanna voor het eerst optrad! Dat ik geen kennis van opera had was geen enkel probleem. De issues waar Rosanna tegenaan loopt zullen voor velen herkenbaar zijn, want je eigen weg willen volgen wordt niet altijd door anderen gewaardeerd.

Ieder mens verlangt naar liefde, maar wat als die liefde alles overheerst? Dat de liefde je verblindt en je naast je lief niks anders meer nodig hebt? Dat je je naasten en de mensen die dicht bij je staan niet meer ziet staan? Het Italiaanse meisje is een prachtig verhaal over liefde, de valkuilen van liefde, het aangeven van grenzen en loslaten.

Mijn beoordeling Het Italiaanse meisje:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.