Liefde in Milaan 3 – Casa dell Amore, recensie

Recensie Liefde in Milaan deel 3: Casa dell'amore, geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn

Liefde in Milaan 3Casa dell Amore is het derde deel van de Liefde in Milaan serie. Perfect voor iedereen die op zoek is naar een heerlijke feelgood roman. De Liefde in Milaan-serie werd geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn. Vandaag de recensie over het derde en laatste deel: Liefde in Milaan 3 – Casa dell Amore.

Liefde in Milaan 3 – Casa dell Amore

In Casa dell Amore, het derde en laatste deel van de feelgoodserie Liefde in Milaan, volgen we Anneloes en Gianluca op hun nieuwe avontuur. Anneloes heeft besloten in het diepe te springen. Ze neemt een sabbatical van haar werk, verhuurt haar appartement en vertrekt met haar grote liefde naar Italië om een landhuis op te knappen. Natuurlijk gaat dit gepaard met de nodige twijfels, want Anneloes zal de meidenavonden met haar vriendinnen enorm gaan missen en ze zal ver verwijderd zijn van haar familie.

Het enige waar ze niet aan twijfelt is de liefde die ze voor Gianluca voelt. Ondanks dat ze elkaar nog maar kort kennen zijn ze er zeker van dat ze in Casa dell Amore het geluk zullen vinden. Maar dan verschijnt ineens de bloedmooie Gina op het toneel, Gianluca’s jeugdliefde… Is hun prille liefde hiertegen bestand of heeft Anneloes voor niks alle schepen achter zich verbrand?

Tja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik fan ben van deze heerlijke feelgood boekenserie. De romans zijn geschreven met eenvoudig taalgebruik, het verhaal grijpt je en sleept je steeds verder mee. De ene keer is het hoofdstuk geschreven vanuit het perspectief van Anneloes, de andere keer vanuit het oogpunt van Gianluca. Zo weet je precies welke twijfels Anneloes heeft, maar leer je ook de onzekerheden van Gianluca kennen. Ik hou ervan wanneer boeken op deze manier zijn opgebouwd en heb dan ook de volgende serie van Saskia Oudshoorn, de Gelukserie, al op mijn e-reader staan. Ik ben benieuwd of deze net zo meeslepend is als de serie Liefde in Milaan!

Mijn beoordeling Casa dell Amore:

Auteur: Saskia M.N. Oudshoorn | Uitgeverij: Zomer & Keuning | 9789020542813 | 81 blz. | Januari 2021

Liefde in Milaan 3 – Casa dell Amore is verkrijgbaar bij: