Maar eerst ving ik een monster, recensie

Maar eerst ving ik een monster, prentenboek van het jaar 2022, geschreven door Tjibbe Veldkamp

Maar eerst ving ik een monster, recensie. Prentenboek van het Jaar 2022 is Maar eerst ving ik een monster. Het prentenboek werd geschreven door Tjibbe Veldkamp en voorzien van illustraties door Kees de Boer. In deze recensie kun je lezen wat we van het prentenboek vinden!

Prentenboek van het Jaar 2022

Het Prentenboek van het Jaar staat ieder jaar centraal tijdens de Nationale Voorleesdagen. In 2022 vond dit evenement plaats van 26 januari t/m 5 februari. Geheel volgens traditie werd er afgetrapt met het Nationale Voorleesontbijt. Bekende en niet-bekende Nederlanders lezen dan voor in de kinderopvang, op scholen en in bibliotheken en boekhandels.

Maar eerst ving ik een monster – Prentenboek van het Jaar 2022

Recensie Maar eerst ving ik een monster, prentenboek van het jaar 2022, geschreven door Tjibbe Veldkamp

In het prentenboek van het jaar 2022 Maar eerst ving ik een monster wordt het verhaal verteld door het kind. Want iedere ouder herkent het wel. Snel even instoppen, oké dan, nog even een verhaaltje, maar kort… en dan begint het. Ja, maar eerst ving ik een monster. En toen werden er nog meer monsters gevangen. De monsters ontsnapten! En toen was het verhaal uit, want ja, het was een kort verhaal… of toch niet?

Met het prentenboek van het jaar 2022 Maar eerst ving ik een monster schreef Tjibbe Veldkamp een verhaal dat nooit uit is! Kortom: het ideale boek voor ieder kind dat nooit genoeg voorgelezen kan worden. Daarnaast is Maar eerst ving ik een monster er niet alleen om voor te lezen. Wanneer je kind groter wordt is het ook als samenleesboek ontzettend leuk.

Onze jongste dochter kreeg het prentenboek Maar eerst ving ik een monster cadeau van Sinterklaas. Het prentenboek is verkrijgbaar met of zonder vingerpopje, wij hebben een exemplaar mét. Zelf was ik ook erg benieuwd waar het boek over ging en of het überhaupt wel een succes zou zijn. Gezien de titel maakte ik me toch een klein beetje zorgen! Gelukkig bleken de zorgen al snel geheel onterecht te zijn, al keek onze dochter (2) haar ogen uit! Ook haar oudere broer (7) en zus (5) vonden het boek erg leuk!

Nu onze jongste dochter bijna vier is, is dit nog altijd haar lievelingsboek. Ook het vingerpopje is nog altijd één van haar favorieten. En dat is ook niet zo gek, de prenten zijn prachtig om naar te kijken, plus een verhaaltje dat nooit uit is dat is natuurlijk helemaal het einde!

Mijn beoordeling Maar eerst ving ik een monster:

Auteur: Tjibbe Veldkamp | Uitgeverij: Lemniscaat | 9789047708520 | 32 blz. | Januari 2020

Verkrijgbaar bij:

Bol.com (hier)

Libris.nl (hier)

Bruna.nl (hier)

Over Tjibbe Veldkamp

Tjibbe Veldkamp (1962) schrijft prentenboeken, verhalen voor jonge kinderen en jeugdromans. Hij is zeer succesvol met zijn prentenboeken over Agent en Boef en won al drie Zilveren Griffels. Samen met Kees de Boer maakte hij Bert en Bart redden de wereld, het Kinderboekenweekgeschenk van 2011. Bij Van Goor verschenen de prentenboeken Tim op de tegels (met illustraties van Kees de Boer) en De coole cowboy (met illustraties van Wouter Tulp). Tjibbe Veldkamp woont in Groningen en heeft twee kinderen.

Deze pagina bevat affiliate links om deze content gratis aan jou te kunnen aanbieden. Mocht je op een van deze links klikken en iets bestellen, dan krijg ik een commissie van de webshop. Dit kost jou niets extra’s, maar het zorgt er wel voor dat ik gratis content voor jou kan blijven maken.